Nasz plan dnia – codzienność pełna radości, nauki i troski
W Zakątku Malucha w Żarach każdego dnia tworzymy przestrzeń, w której dzieci mogą uczyć się i bawić w swoim rytmie. Nasz plan dnia jest starannie dopasowany do potrzeb najmłodszych – zapewnia równowagę między aktywnością a odpoczynkiem, a także bezpieczeństwo i poczucie komfortu.
Codziennie organizujemy zajęcia rozwijające – ruchowe, plastyczne, muzyczne – które nie tylko pobudzają wyobraźnię, ale też wspierają rozwój społeczny i emocjonalny dzieci. Wierzymy, że nauka przez zabawę to najlepszy sposób na rozwój – dlatego maluchy u nas uczą się z uśmiechem!
Tworzymy przyjazne i pełne ciepła środowisko, w którym każdy maluch czuje się kochaną i ważną częścią naszej społeczności. Nasze opiekunki są zawsze blisko – gotowe do pomocy, wsparcia i rozmowy, by każdy dzień był dla dzieci bezpieczny, inspirujący i radosny.

Harmonogram zajęć
Drogi Rodzicu !
Przestrzeganie powyższego planu dnia jest bardzo dla nas ważne, dlatego bardzo prosimy o zapoznanie się z nim i jeśli to możliwe o przyprowadzanie dziecka do 8:30!
6:30 – 8:15 - schodzenie się dzieci
Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
Prowadzenie obserwacji.
PRACA INDYWIDUALNA Z DZIECKIEM.
8:15 – 9:00 - śniadanie
Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.
Śniadanie – wyrabiane u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się, TRENING SAMODZIELNOŚCI
9:00 – 10:00 – aktywności z planu OWE
Zintegrowana działalność edukacyjna, aktywności edukacyjne i wychowawcze różnego typu, zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, logopedia, j. angielski – wg harmonogramu.
Uroczystości - przygotowanie do nich. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą (konkursy, koncerty, wystawy, przedstawienia teatralne).
10:00 – 11:00 – aktywności na zewnątrz
Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zabawy swobodne i organizowane na ogrodzie żłobkowym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych w oparciu o wyniki obserwacji.
11:00 – 11:45 - zupka
Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.
Obiad (zupa + owoc) – kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych, zachęcanie do spożywania całego posiłku, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
11:45–13:30 odpoczynek poobiedni realizowany w dwóch formach
1. odpoczynek na leżakach (relaks przy muzyce, słuchaniu opowiadań z literatury dziecięcej;
2. relaks w kącikach wyciszenia- spotkanie z książką, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy relaksacyjne: bajko- terapia, muzykoterapia itd.
13:30 – 14:30- drugie danie i podwieczorek
Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.
Drugie danie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
14:30 – 15:15 – zabawy muzyczno - ruchowe w grupach
Aktywności muzyczne, rymowanki. Wspomagające rozwój mowy dziecka oraz integracje społeczna w grupach.
15:15 – 16:30 - rozchodzenie się dzieci
Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności: zabawy ruchowe, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia logopedyczne, praca wyrównawcza, praca w małych zespołach i indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. W małych zespołach, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci.