Zakątek Malucha w Żarach prowadzi rekrutację cały rok ! Przyjmujemy dzieci w wieku od 20. tygodnia życia do 3. roku życia.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nasz plan dnia – codzienność pełna radości, nauki i troski

W Zakątku Malucha w Żarach każdego dnia tworzymy przestrzeń, w której dzieci mogą uczyć się i bawić w swoim rytmie. Nasz plan dnia jest starannie dopasowany do potrzeb najmłodszych – zapewnia równowagę między aktywnością a odpoczynkiem, a także bezpieczeństwo i poczucie komfortu.

Codziennie organizujemy zajęcia rozwijające – ruchowe, plastyczne, muzyczne – które nie tylko pobudzają wyobraźnię, ale też wspierają rozwój społeczny i emocjonalny dzieci. Wierzymy, że nauka przez zabawę to najlepszy sposób na rozwój – dlatego maluchy u nas uczą się z uśmiechem!

Tworzymy przyjazne i pełne ciepła środowisko, w którym każdy maluch czuje się kochaną i ważną częścią naszej społeczności. Nasze opiekunki są zawsze blisko – gotowe do pomocy, wsparcia i rozmowy, by każdy dzień był dla dzieci bezpieczny, inspirujący i radosny.

chłopiec bawiący się na podłodze

Harmonogram zajęć

Drogi Rodzicu !
Przestrzeganie powyższego planu dnia jest bardzo dla nas ważne, dlatego bardzo prosimy o zapoznanie się z nim i jeśli to możliwe o przyprowadzanie dziecka do 8:30!

6:30 – 8:15 - schodzenie się dzieci 

Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka. Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci. 

Prowadzenie obserwacji.

PRACA INDYWIDUALNA Z DZIECKIEM.

8:15 – 9:00 - śniadanie

Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.

Śniadanie – wyrabiane u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się, TRENING SAMODZIELNOŚCI

9:00 – 10:00 – aktywności z planu OWE

Zintegrowana działalność edukacyjna, aktywności edukacyjne i wychowawcze różnego typu, zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, logopedia, j. angielski – wg harmonogramu.

Uroczystości - przygotowanie do nich. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą (konkursy, koncerty, wystawy, przedstawienia teatralne).

10:00 – 11:00 – aktywności na zewnątrz 

Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. Zabawy swobodne i organizowane na ogrodzie żłobkowym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych w oparciu o wyniki obserwacji.


11:00 – 11:45 - zupka

Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych.

Obiad (zupa + owoc) – kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych, zachęcanie do spożywania całego posiłku, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.

11:45–13:30 odpoczynek poobiedni realizowany w dwóch formach

    1. odpoczynek na leżakach (relaks przy muzyce, słuchaniu opowiadań z literatury dziecięcej; 
    2. relaks w kącikach wyciszenia-  spotkanie z książką, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy          relaksacyjne: bajko- terapia, muzykoterapia itd. 

13:30 – 14:30-  drugie danie i podwieczorek

Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie   i utrwalanie nawyków higienicznych.

Drugie danie  – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

14:30 – 15:15 – zabawy muzyczno - ruchowe w grupach

Aktywności muzyczne, rymowanki. Wspomagające rozwój mowy dziecka oraz integracje społeczna w grupach. 

15:15 – 16:30 - rozchodzenie się dzieci 

Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności: zabawy ruchowe, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia logopedyczne, praca wyrównawcza, praca w małych zespołach i indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. W małych zespołach, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci.